keskiviikko 14. toukokuuta 2008

Kengillä tanssimisesta

Siinä on sitten haastetta minulle. Eilen kirjaimellisesti kekkaloin korkokengillä epämääräisesti tangolla ja sen ympäristössä, ei ollut sitten lainkaan sulokasta tai kaunista. Haukkasin ehkä liian suuren palankin kun korkoa oli noin 11 senttiä joka silkkaan kävelyynkin jo on minulle se maksimi korkeus. Joissakin liikkeissä kengästä oli tosin hyötyäkin kuten esimerkiksi jatkettu perhonen tuntui äärimmäisen helpolta kun kantapäässä oli nahanpala antamassa pitoa. Muuten kyllä olivat lähinnä riesaksi minulle :) Mutta korkokengillä tanssiminen on kyllä ehdottomasti opettelemisen arvoinen asia. Saa jalkoihin samalla hieman pituutta. Ensi kerralla nöyrryn ja kaivan kaapista kengät jotka on varustettu hieman matalemmalla korolla ja aloitan niillä ja kun niillä sujuu voin vaihtaa hieman korkeampiin ja niin edelleen.

Jatkettu perhonen kengillä



Toiset uudet "kengät" joihin olen tehnyt tuttavuutta tanssiessa ovat kärkitossut baletissa. Olen todella positiivisesti yllättynyt, että minulla ei ole tuntien jälkeen ollut varpaat muussina tai verillä, silikoni pehmusteet siis toimivat todella hyvin ja tossunikin istuvat mitä täydellisimmin (niinkuin on toki tarkoituskin) mutta muutamat tytöistä ovat parin kärkitossu tunnin jälkeen huomanneet että kotelo osa tuntuu liian isolta tmv. Kärkitossuilla treenaaminen on mielettömän haastavaa mutta mukavaa ja samalla saa hemmetin hyvän pohjelihas treenin! :D Tankoa ja balettia tuskin tulen vielä pitkään aikaan yhdistelemään joten spinnejä tai kiipeämisiä kärkitossuilla ei tarvitse vielä miettiä, niistä tosin ei kyllä mitään pitoa tangolle edes saisi joten olisivat luultavasti vain haitaiksi perhosen kaltaisissa liikkeissä.



Tänään kävin pitkästä aikaa aamupäivällä myös rtp:llä Marian tek2 tunnilla, tehtiin tosi kivan oloista tekniikka-invertti sarjaa, pitää treenata sitä kotonakin.

Ei kommentteja: